Wrocławski Teatr Współczesny

Tomasz Hynek

{n_title2}

Reżyser teatralny, kompozytor, dyrygent, absolwent dyrygentury chóralnej w Akademii Muzycznej oraz reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie. Twórca muzyki do blisko sześćdziesięciu spektakli zrealizowanych m.in. przez Macieja Wojtyszkę, Zbigniewa Zapasiewicza; od 2000 współpracuje z Markiem Fiedorem. Jako reżyser zadebiutował w 1999 w Teatrze im. Węgierki w Białymstoku inscenizacją Małego księcia Antoine'a de Saint-Exupéry'ego; skomponował także muzykę do tego spektaklu. Zrealizował kilkanaście przedstawień, wśród nich Nienasycenie Witkacego w Teatrze Studio [Warszawa, 2009], Suburbia Erica Bogosiana w Teatrze Studyjnym PWSFTviT [Łódź, 2001].

W Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu powstały: A ja, Hanna wg Trenów Jana Kochanowskiego [2011] opatrzonych muzyką rockową [Grand Prix za reżyserię na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych 2011, a w 2012 r. – I nagroda na Wałbrzyskich Fanaberiach Teatralnych, łódzkie Złote Maski za najlepsze widowisko roku i za muzykę], „god.com” na podstawie Czekając na Godota Samuela Becketta [2006], Piaskownica Michała Walczaka [2005], Czarujący korowód Wernera Schwaba [2002], Spokój w głowie wg Tymona Feusette'a [2002]. Pracował także w teatrach Współczesnym i Powszechnym w Warszawie, Polskim w Poznaniu.

We Wrocławskim Teatrze Współczesnym wyreżyserował spektakle: Pomarańczyk Marka Kocota [2013], słuchowisko na żywo Radio Armageddon Jakuba Żulczyka [2014], spektakl Radio Armageddon. Transmisja [2014],  Powrót króla Michała Walczaka [2019], Pogłosy Wita Szostaka [2020] oraz stworzył muzykę do spektakli w reż. Marka Fiedora Zamek Franza Kafki [2013] i Paternoster Helmuta Kajzara [2014] oraz Silesia, Silentia Lidii Amejko [2016],  Garbusa Sławomira Mrożka, a także do czytania performatywnego Zakup z dostawą na miejsce Tymoteusza Karpowicza [2016].

{n_title2}


Stopka

Zamknij