Wrocławski Teatr Współczesny

Mirek Kaczmarek

{n_title2}

Absolwent Wydziału Komunikacji Wizualnej poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Scenograf, kostiumograf, artysta multimedialny, reżyser świateł. Od debiutu w 2001 stworzy oprawę wizualną do spektakli teatralnych. Stale współpracował z Janem Klatą, Marcinem Liberem, Wiktorem Rubinem, Jarosławem Tumidajskim. Realizował także projekty teatralne z Mają Kleczewską, Barbarą Wysocką, Pawłem Łysakiem, Maciejem Podstawnym, Jakubem Roszkowskim, Tomaszem Hynkiem, Mikołajem Mikołajczykiem, Tomaszem Gawronem oraz Moniką Pęcikiewicz.

Był autorem realizacji wizualnej polskiego pawilonu na 11. Quadriennale Scenografii i Architektury Teatralnej w Pradze [2007]. Laureat wielu nagród teatralnych. W 2012 roku nominowany do Paszportów „Polityki” w kategorii „teatr”.

We Wrocławskim Teatrze Współczesnym pracował przy spektaklach: Odejście Głodomora Różewicza (reż. Piotr Kruszczyński, 2002), Uciekający samolot Donewa (reż. Jarosław Tumidajski, 2006), Produkt Ravenhilla (reż. Jakub Kamieński, 2008), Trans-Atlantyk Gombrowicza (reż. Jarosław Tumidajski, 2010), Klaus der Grosse (reż. Maćko Prusak, 2010). Wraz z Janem Klatą zrealizował tu Transfer! (2006), Lochy Watykanu Gide'a (2004), Nakręcaną pomarańczę Burgessa (2005), a z Krystyną Meissner Balladynę Słowackiego (2006) oraz ...np. Majakowski (2008). W roku 2014 stworzył scenografię, projekcje wideo i światła do spektaklu Tomasza Hynka Radio Armageddon. Transmisja.

Z Marcinem Liberem pracował m.in. przy spektaklach WTW pt. Rzeźnia numer pięć Kurta Vonneguta i Marat/Sade Petera Weissa (gdzie za scenografię, kostiumy i światło). Przygotował też kostiumy i scenografię do spektaklu Dramat rodzaju męskiego, który powstał na podstawie sztuki Jakuba Tabaczka pt. Stulejka (nagrodzonej w V Konkursie Dramaturgicznym STREFY KONTAKTU).

{n_title2}


Stopka

Zamknij